Instagram Adverteren

Bereik je doelgroep met Instagram Marketing

Instagram is een erg populair platform onder de jongere generatie. Zit jouw doelgroep op Instagram en wil je hier graag zichtbaar zijn? Wij leggen je graag uit hoe wij meer rendement uit je Instagram campagnes halen.

Instagram Adverteren

Dus je doelgroep is jong en hoogstwaarschijnlijk actief op Instagram. Tijd om je te verdiepen in Instagram adverteren. Net als op Facebook kun je nauwkeurig je doelgroep targeten op verschillende kenmerken. Zo zorg je ervoor dat de juiste persoon jouw Instagram ads te zien krijgt. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om zelf op je Instagram account visueel aantrekkelijke content te creëren. Wie weet levert dit je al conversies op!

De volgende stap wordt vaak als een stuk lastiger ervaren. Want hoe maak je de stap van 'best wel prima' resultaten uit je Instagram advertenties, naar een volwaardige groeistrategie. Dit is waar wij om de hoek komen kijken!

Instagram Stories

Je kunt zowel op de Instagram tijdlijn als in Instagram Stories adverteren. Dit betekent dat je advertentie te zien is tussen de stories van anderen. Maak gebruik van een kort videofragment om je doelgroep op een laagdrempelige manier te bereiken.

Instagram Marketing als onderdeel van je online strategie

Structurele online groei gaat je niet lukken zonder een heldere online marketing strategie. Alleen adverteren op Instagram is prima om 'de eerste meters' te maken, data te verzamelen en verkeer naar je website toe te leiden. De volgende stap is om te zorgen dat je online op alle kanalen aanwezig bent waar je klant zich ook bevindt. Vergeet dus ook andere social media kanalen als Facebook, LinkedIn, Pinterest of zelfs Snapchat niet. 

Is je klant eenmaal op je website, dan wil je natuurlijk dat hij/zij een bestelling plaatst, contact opneemt of wat de belangrijkste conversie van je website ook maar is. De praktijk zal echter zijn dat 95% van je website bezoekers, de website zal verlaten zonder dit te doen. Om dit rendement te verbeteren kun je bijvoorbeeld remarketing inzetten om 'top of mind' te blijven, A/B testen uitvoeren om de effectiviteit van je website te verbeteren en extra, laagdrempelige conversiemomenten toevoegen (bijvoorbeeld een chat of een nieuwsbrief) om je bezoekers toch tot actie aan te zetten.

Waarom Instagram adverteren?

✔ Bereik je doelgroep met visueel aantrekkelijke content

✔ Op elk moment je Instagram ads pauzeren, stopzetten of het budget aanpassen

✔ Instagram helpt 80% van de gebruikers beslissen om een product of dienst te kopen

Aan de slag!
Ben je er klaar voor? Laten we dan samen aan de slag gaan! Daag ons uit, daar krijgen we energie van.

Daag ons uit

Wij staan voor samenwerken, korte lijntjes en een nuchtere aanpak. Samen streven naar ultiem online succes! Wil jij ook dé aanpak naar succes ervaren? Neem dan contact op en daag ons uit!

Uitgelichte case

  • Online Marketing voor de Makelaardij

  • JVDmedia werkt niet alleen voor, maar vooral ook samen met de klant.