Behaalde doelen
FBTO linkbuilding
FBTO is een van de grootste verzekeraars in Nederland. Met ruim 700.000 klanten is Achmea, waar FBTO onderdeel van is, de grootste verzekeringsgroep van het land. FBTO biedt bijna alle soorten verzekeringen aan en is opgericht in 1956 door een aantal Friese boeren.
Hoge concurrentie en zoekvolume
De online concurrentie in de verzekeringsbranche is enorm. De zoekvolumes zijn torenhoog en (nieuwe) klanten brengen terugkerende omzet in het laatje. Hierdoor is een ‘klik’ veel waard voor verzekeraars, waardoor CPC’s (Cost per click) via Google Ads op belangrijke zoekopdrachten soms wel oplopen tot € 30,00!
Het is dus essentieel om goed vindbaar te zijn op belangrijke zoekopdrachten in de ‘gratis’ resultaten van zoekmachines. Een mooie uitdaging dus voor onze SEO specialisten, die deze strijd middels een kwalitatief linkbuilding traject voor FBTO mochten aangaan.
Onze aanpak
Als eerste stap hebben we samen met FBTO een top 20 zoekwoorden opgesteld. Aan de hand van deze lijst hebben we een nulmeting gemaakt, doelstellingen bepaald en een plan van aanpak gemaakt.
Om de gestelde doelen te behalen hebben we kwalitatieve linkbuilding ingezet, waarbij we maandelijks een flink aantal uniek geschreven en zoekmachine geoptimaliseerde artikelen plaatsen op hoge kwaliteit websites (bovenste helft van de linkbuilding piramide). Onder hoge kwaliteit websites verstaan we in dit geval websites met een hoge DA (Domain Authority), veel traffic en een ‘gezond’ linkprofiel. De artikelen bevatten een of twee links naar een pagina op de website van FBTO, maar is verder volledig toegespitst op de doelgroep van de betreffende website. Inhoudelijk zijn deze artikelen dus relevant en kwalitatief.
Naast deze kwalitatieve vorm van linkbuilding hebben we ook algemene linkbuilding ingezet. Hiermee plaatsen we links op relevante maar iets minder sterke websites, die we in de onderste helft van de linkbuilding piramide vinden. Hiermee verhogen we het aantal verwijzende domeinen en backlinks naar de website van FBTO en versterken we het algehele linkprofiel.
En de resultaten?
Door vast te houden aan onze strategie, goed te monitoren en af en toe de focus opnieuw te bepalen hebben we al onze doelstellingen weten te behalen! Uiteraard is SEO een continu proces, al helemaal in een concurrerende branche als die van FBTO, maar we zijn erg trots op de tot dusver behaalde resultaten!
Een greep uit de mooie resultaten:
- “Reisverzekering afsluiten”: van positie 15 naar positie 1
- “Woonverzekering”: van positie 6 naar positie 2
- “Overlijdensverzekering”: van positie 12 naar positie 3
- “Motorverzekering”: van positie 19 naar positie 3
- “Ongevallenverzekering”: van positie 16 naar positie 2
- “Inboedelverzekering”: van positie 10 naar positie 4
Heb je deze case gelezen en denk je: “zulke resultaten wil ik ook wel”? Neem dan contact met ons op om eens vrijblijvend te sparren en wie weet sta jij binnenkort ook tussen onze succesverhalen!