Een goed doordachte e-mail marketing strategie

Relevantie met marketing automation e-mails

Wil jij je loyale klanten aanspreken op de momenten die er echt toe doen? Dan is er geen beter kanaal dan e-mail. Al ruim 15 jaar helpen wij onze klanten met een strategische aanpak van hun e-mail marketing. Samen met jou halen wij het maximale uit online met een perfect afgestemde e-mail marketing strategie!

Waarom e-mail marketing uitbesteden?

Lukt het jou maar niet om je doelgroep op de juiste momenten te bereiken? Of om ze te overtuigen jouw product of dienst af te nemen? Dan ontbreekt het wellicht aan een sterke en goed doordachte e-mail marketing strategie. Waar je door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO) en adverteren in Google (SEA) inspeelt op zoekgedrag, daar is e-mail bij uitstek geschikt om je bestaande en vaak zelfs loyale klantenbestand aan te spreken. Een goede strategie is dan een voorwaarde. Daarom laten veel bedrijven hun e-mail marketing uitbesteden.

Als je e-mail campagnes laat uitbesteden aan de specialisten van e-mail marketing bureau JVDmedia, dan weet je zeker dat je de juiste strategie te pakken hebt. Dat je geen kansen onbenut laat. En dat er goed nagedacht is over alle e-mailflows. Als ondernemer kun je je volledig focussen op jouw core business: ondernemen. The best of both worlds!

IJzersterke strategie voor meer conversies

Zodra je de aandacht van een websitebezoeker hebt getrokken, dan kan e-mail ervoor zorgen dat je ze niet meer loslaat. En ze uiteindelijk converteren. Voor e-mail is namelijk een belangrijke rol weggelegd tijdens alle fases in de marketing funnel. Het is dan ook van belang dat er een ijzersterke e-mail marketing strategie wordt uitgetekend.

Bij JVDmedia zetten we in op alle fases in de customer journey. We denken samen met jou na over de invulling van de informatieve nieuwsbrieven en promotionele cross-sell mails, maar we werpen ook een kritische blik op jullie transactionele mails na de aankoop. Alle e-mails dienen namelijk op elkaar aan te sluiten, wil je alles uit het potentieel halen.

Ervaring en expertise

JVDmedia heeft alle kennis en ervaring in huis om jouw gestelde doelen te behalen. Wij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en denken op lange termijn. De samenwerking moet duurzaam zijn, maar nog belangrijker: de resultaten moeten vruchtbaar zijn. Of dat nou meer inschrijvingen zijn, of een betere retentie. Een e-mail marketing specialist denkt met je mee en vooruit, is een tikkeltje brutaal en erg resultaatgericht. Kortom, wacht niet langer met je e-mail marketing uitbesteden!

Het stappenplan

Hoe ziet een e-mailmarketing traject met ons eruit?

1

De kick-off

Je e-mail marketing traject start met een kick-off sessie, waarin we je een reeks vragen voorleggen om een diepgaand inzicht in je bedrijf en visie te verkrijgen. Gedurende deze bijeenkomst moedigen we je aan om je concepten beknopt te verwoorden. Samen categoriseren we deze ideeën onder relevante categorieën, zoals doelstellingen, waarden en wensen.

2

Verdieping

Na de kick-off gaan we de verkregen informatie uitdiepen, met jouw bedrijfsidentiteit als focuspunt. Door de huidige situatie als startpunt te nemen en gerichte vragen te stellen, komen we er o.a. achter wat het profiel van je klant is, wie je concurrenten zijn, wat je kernwaarden zijn en stellen we lange termijn doelen.

3

Analyse

Al deze informatie gebruiken we voor een uitgebreide analyse. We starten met een nulmeting, om te kijken wat de huidige stand van zaken is. We voeren een doelgroepanalyse uit zodat we kunnen bepalen welke touchpoints we willen creëren en welke content we daarvoor in gaan zetten. Tenslotte maken we een analyse van de belangrijkste concurrenten. Zo krijgen we een totaalplaatje en kunnen we een plan van aanpak voor het e-mail marketing traject opstellen.

4

Plan van aanpak

Na de analyses komen we met een concreet plan van aanpak waarmee we jouw doelen gaan bereiken. We tekenen hierbij de verschillende e-mail funnels volledig uit. In overleg met jou en na het doorvoeren van eventuele wijzigingen starten wij het e-mail marketing traject.  

5

Evalueren en optimaliseren

Bijsturen en optimaliseren doen we door maandelijks te evalueren, terug en vooruit te kijken en waar nodig aanpassingen door te voeren. Dit alles doen we resultaatgericht en transparant, wat er voor zorgt dat jij van iedere stap op de hoogte bent. We blijven meten en zijn scherp op nieuwe kansen, om zo jouw organisatie d.m.v. e-mail marketing naar een hoger online niveau te tillen!

E-mail marketing van A tot Z

E-mail marketing bestaat uit veel verschillende werkzaamheden. Dat begint uiteraard bij de eerste stap: de doelen bepalen. Hebben jullie nog geen doelen, dan dagen we jullie uit om daarover na te denken. Deze doelen zijn voor ons belangrijk om de juiste e-mail strategie te bepalen. Doelen kunnen uiteenlopend zijn. Van meer inschrijvers op de nieuwsbrief, tot het verbeteren van de retentie en het verhogen van het aantal conversies.

Zodat we een strategie hebben opgesteld, is het zaak om sterke templates te ontwerpen. Die aansluiten bij jullie huisstijl, maar tegelijk zo zijn opgebouwd dat het voor de ontvanger uitnodigend is om te lezen. Hebben jullie nog geen e-mail software, dan kunnen we jullie daar uiteraard over adviseren. Onze e-mail marketing specialisten hebben kennis van veel verschillende platformen.

Nadat de doelen helder zijn, de strategie is opgesteld en het template gemaakt is, is het tijd om de flows en funnels in te richten. Hier zullen we gezamenlijk onze schouders onder zetten, want we maken graag gebruik van jullie eigen kennis. Door middel van A/B testen weten we wat het beste voor jullie werkt en behalen we uiteindelijk jullie doelen. Overtuigd? Neem dan contact met ons op om te sparren.

Plan een gratis kennismaking in!

Heb je nog vragen of wil je even kennismaken? Onze consultants staan voor je klaar!

Neem contact op

FAQ's

Veelgestelde vragen e-mail marketing

Wat is e-mail marketing?

E-mailmarketing omvat het verzenden van e-mails van een bedrijf of organisatie naar geïnteresseerden en/of klanten. De inhoud van deze e-mails kunnen bestaan uit nieuwsupdates, speciale aanbiedingen, klanttevredenheidsonderzoeken en servicemeldingen.

Wat is het doel van e-mail marketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij berichten rechtstreeks naar de ontvangers worden gestuurd. Met als doel informatie delen, meer omzet of verkopen te stimuleren of de betrokkenheid met het bedrijf te vergroten. Het unieke aspect van e-mailmarketing is dat het uitsluitend het kanaal van e-mail gebruikt om de boodschap over te brengen.

Wat valt er onder e-mail marketing?

Er zijn verschillende vormen van e-mail marketing, waaronder:

  • Informatieve mails (nieuwsbrieven):
    Dit is één van de meest bekende vormen van e-mail marketing. Hiermee houd jij je e-mail abonnees eens per bepaalde periode op de hoogte van het laatste nieuws, wat er speelt in het bedrijf & overige belangrijke informatie voor jouw abonnee.
  • Eénmalige acties:
    Een tijdelijke (promotie)actie, communiceer je via e-mailmarketing.
  • Transactionele mails:
    Deze mails verzend je om een aankoop, aanmelding of registratie te bevestigen.
  • Event-driven mails
    Deze mails verstuur je bij speciale gebeurtenissen, denk hierbij aan verjaardagen, welkomst e-mail, etc.
Hoe werkt e-mail marketing?

E-mailmarketing is een marketingbenadering waarbij e-mails worden ingezet om op maat gemaakte en gepersonaliseerde marketing campagnes te versturen naar een specifiek gekozen publiek. Het is een effectieve manier om contact te leggen en de loyaliteit van (potentiële) klanten te vergroten, evenals het betrekken van bezoekers van een website.

Hoe kan e-mail marketing mijn bedrijf helpen?

E-mailmarketing biedt een mogelijkheid om direct contact te maken met je klanten of leads op een niveau dat andere marketingkanalen niet kunnen evenaren. Het stelt je in staat om op een gerichte manier te communiceren met je doelgroep en zelfs je boodschap aan te passen op individueel niveau. Maar het is ook de groep die vermoedelijk het meest gevoelig is voor promotieacties, aangezien ze zich zelf hebben ingeschreven voor je mailinglijst. Door e-mailmarketing te gebruiken, kun je de betrokkenheid van je klanten bovendien vergroten.

Vrijblijvende offerte