Informatie

E-mail marketing

Al ruim 15 jaar helpen wij onze klanten met een strategische aanpak van hun e-mail marketing. Samen met jou halen wij het maximale uit online met een perfect afgestemde e-mail marketing strategie!

Wat mag je van ons verwachten? 

Wij hebben alles in huis om gestelde doelen te behalen. Ons team denkt met je mee, is een tikkeltje brutaal en erg resultaatgericht. We beginnen een e-mail marketing traject met o.a. een doelgroepanalyse om zo jouw doelgroep optimaal te kunnen bereiken. Jouw bedrijfsidentiteit is onze leidraad tijdens het project en samen gaan we dieper in op wie jouw klant is.

Waar staan we voor? 

Ons team is professioneel, enthousiast en biedt jou een vast aanspreekpunt. Ook kiezen we voor de lange termijn en presenteren wij ons als een verlengstuk van jouw organisatie. Bij ons geen one size fits all” maar een traject op maat. Wij gaan niet voor kortdurende resultaten en vinden de input van jou, als klant, heel belangrijk.

Wat verwachten wij van jou?

Wij staan altijd voor je klaar en willen het maximale uit een onze samenwerking halen. Daarom vertellen we je ook wat wij van jou verwachten, namelijk: ambitie om te groeien, open communicatie en de volgende stap willen zetten. Een lange termijn strategie aan willen gaan is een must, want wij gaan niet over één nacht ijs. Jouw inbreng en vertrouwen is erg belangrijk voor ons, want alleen samen maken we het traject succesvol.

Het stappenplan

Hoe ziet een e-mail marketing traject met ons eruit?

1

De kick-off

Jouw e-mail marketing traject begint met een kick-off. Gewapend met een doos post-its en een stapel stiften komen we je heel veel vragen stellen, om zo alles te weten te komen over je bedrijf en visie. Door het gebruik van post-its wordt je uitgedaagd om je ideeën zo kort en bondig mogelijk op te schrijven en deze verdelen we samen in relevante categorieën, zoals: doel, gevoel en nice to have.

2

Verdieping

Na de kick-off gaan we de verkregen informatie uitdiepen, met jouw bedrijfsidentiteit als focuspunt. Door de huidige situatie als startpunt te nemen en gerichte vragen te stellen, komen we er o.a. achter wat het profiel van je klant is, wie je concurrenten zijn, wat je kernwaarden zijn en stellen we lange termijn doelen.

3

Analyse

Al deze informatie gebruiken we voor een uitgebreide analyse. We starten met een nulmeting, om te kijken wat de huidige stand van zaken is. We voeren een doelgroepanalyse uit waarmee we klantpersona’s opstellen. Zo kunnen we bepalen welke touchpoints we willen creëren en welke content we daarvoor in willen zetten. Tenslotte maken we een analyse van de belangrijkste concurrenten. Zo krijgen we een totaalplaatje en kunnen we een plan van aanpak voor het e-mail marketing traject opstellen.

4

Plan van aanpak

Na de analyses komen we met een concreet plan van aanpak waarmee we jouw doelen gaan bereiken. We tekenen hierbij de verschillende e-mail funnels volledig uit. In overleg met jou en na het doorvoeren van eventuele wijzigingen starten wij het e-mail marketing traject.  

5

Evalueren en bijsturen

Bijsturen doen we door maandelijks te evalueren, terug en vooruit te kijken en waar nodig aanpassingen door te voeren. Dit alles doen we resultaatgericht en transparant, wat er voor zorgt dat jij van iedere stap op de hoogte bent. We blijven meten en zijn scherp op nieuwe kansen, om zo jouw organisatie d.m.v. e-mail marketing naar een hoger online niveau te tillen!

Plan een gratis kennismaking in!

Heb je nog vragen of wil je even kennismaken? Onze consultants staan voor je klaar!

Neem contact op

FAQ's

Veelgestelde vragen e-mail marketing

Wat is e-mail marketing?

E-mailmarketing omvat het verzenden van e-mails van een bedrijf of organisatie naar geïnteresseerden en/of klanten. De inhoud van deze e-mails kunnen bestaan uit nieuwsupdates, speciale aanbiedingen, klanttevredenheidsonderzoeken en servicemeldingen.

Wat is het doel van e-mail marketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij berichten rechtstreeks naar de ontvangers worden gestuurd. Met als doel informatie delen, meer omzet of verkopen te stimuleren of de betrokkenheid met het bedrijf te vergroten. Het unieke aspect van e-mailmarketing is dat het uitsluitend het kanaal van e-mail gebruikt om de boodschap over te brengen.

Wat valt er onder e-mail marketing?

Er zijn verschillende vormen van e-mail marketing, waaronder:

  • Informatieve mails (nieuwsbrieven):
    Dit is één van de meest bekende vormen van e-mail marketing. Hiermee houd jij je e-mail abonnees eens per bepaalde periode op de hoogte van het laatste nieuws, wat er speelt in het bedrijf & overige belangrijke informatie voor jouw abonnee.
  • Eénmalige acties:
    Een tijdelijke (promotie)actie, communiceer je via e-mailmarketing.
  • Transactionele mails:
    Deze mails verzend je om een aankoop, aanmelding of registratie te bevestigen.
  • Event-driven mails
    Deze mails verstuur je bij speciale gebeurtenissen, denk hierbij aan verjaardagen, welkomst e-mail, etc.
Hoe werkt e-mail marketing?

E-mailmarketing is een marketingbenadering waarbij e-mails worden ingezet om op maat gemaakte en gepersonaliseerde marketing campagnes te versturen naar een specifiek gekozen publiek. Het is een effectieve manier om contact te leggen en de loyaliteit van (potentiële) klanten te vergroten, evenals het betrekken van bezoekers van een website.

Hoe kan e-mail marketing mijn bedrijf helpen?

E-mailmarketing biedt een mogelijkheid om direct contact te maken met je klanten of leads op een niveau dat andere marketingkanalen niet kunnen evenaren. Het stelt je in staat om op een gerichte manier te communiceren met je doelgroep en zelfs je boodschap aan te passen op individueel niveau. Maar het is ook de groep die vermoedelijk het meest gevoelig is voor promotieacties, aangezien ze zich zelf hebben ingeschreven voor je mailinglijst. Door e-mailmarketing te gebruiken, kun je de betrokkenheid van je klanten bovendien vergroten.

Vrijblijvende offerte