Waarom social media marketing uitbesteden?
Wat zullen we deze week eens posten? Wie heeft er nog een leuke inhaker voor deze maand? Het zijn vragen die je ongetwijfeld erg herkenbaar voorkomen. Veel bedrijven gebruiken social media omdat het ‘moet’. Er wordt herkend en erkend dat de doelgroep zich daar bevindt, maar dat omzetten in een creatieve en strategische aanpak is lastiger. Laat staan hier structureel tijd en energie in te steken.
En daarom is social media uitbesteden een goed idee. Of het nu je doelstelling is om je naamsbekendheid te vergroten, meer omzet te verwezenlijken of het aantal leads te verhogen, een social media bureau zoals JVDmedia weet precies wat daarvoor nodig is. Wij kennen alle ins en outs van alle platformen, van Facebook en Instagram tot TikTok en LinkedIn. Bovendien hebben wij creatieve designers in huis. Het uitbesteden bespaart je niet alleen tijd, maar ook kosten. En het levert je meer op. Win, win dus.
Adverteren op social media
Het is mogelijk om zelf je social media te beheren. En te adverteren op social media. Althans, als je de kennis in huis hebt. Op het eerste oog biedt dat voordelen, want je hoeft het marketingbureau niet te betalen. Wil je alles uit social media advertising halen, dan is het belangrijk dat je er voldoende tijd en energie in stopt. De mogelijkheden en uitdagingen op de verschillende platformen zijn namelijk eindeloos.
Het verschilt per platform, maar adverteren op social media is over het algemeen goedkoper dan Google Ads. Zeker als je het op de juiste manier inzet en je richt op de juiste doelgroep. De kans dat je met hagel schiet is op social media namelijk een stuk groter dan via zoekmachines, waarin mensen middels hun zoekopdracht aangeven waar ze naar op zoek zijn. Social media campagnes uitbesteden aan JVDmedia, een creatief marketingbureau in Assen, is daarom efficiënter. Daarmee weet je dat je in control bent en te allen tijde aan de best practices voldoet.
Onze social media expertises
Social media uitbesteden is dus een verstandige keuze. De social media experts van JVDmedia hebben alle expertise en ervaring om jouw campagnes te laten slagen. En daarmee jouw doelen te behalen. Het adverteren op social media is niet iets wat je er even bij doet. Elk platform heeft zijn eigen mogelijkheden, die vragen om kennis en kunde. Het uitbesteden bespaart je tijd en hoewel het uitbesteden van social media een extra kostenpost kan lijken, is het op lange termijn juist kostenbesparend. Wil je de beste resultaten behalen, dan is social media uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau de beste oplossing.
Het stappenplan
Hoe ziet een social media marketing traject met ons eruit?
De kick-off
Je social media-traject start met een kick-off sessie, waarin we je een reeks vragen voorleggen om een diepgaand inzicht in je bedrijf en visie te verkrijgen. Gedurende deze bijeenkomst moedigen we je aan om je concepten beknopt te verwoorden. Samen categoriseren we deze ideeën onder relevante categorieën, zoals doelstellingen, waarden en wensen.
Verdieping
Na de kick-off gaan we de verkregen informatie uitdiepen, met jouw bedrijfsidentiteit als focuspunt. Door de huidige situatie als startpunt te nemen en gerichte vragen te stellen, komen we er o.a. achter wat het profiel van je klant is, wie je concurrenten zijn, wat je kernwaarden zijn en stellen we lange termijn doelen.
Analyse
Al deze informatie gebruiken we voor een uitgebreide analyse. We starten met een nulmeting, om te kijken wat de huidige stand van zaken is. We voeren een doelgroepanalyse uit waarmee we klantpersona’s opstellen. Zo kunnen we bepalen welke touchpoints we willen creëren en welke content we daarvoor in willen zetten. Tenslotte maken we een analyse van de belangrijkste concurrenten. Zo krijgen we een totaalplaatje en kunnen we een plan van aanpak voor het social media marketing traject opstellen.
Plan van aanpak
Na de analyses komen we met een concreet plan van aanpak waarmee we jouw doelen gaan bereiken. In overleg met jou en na het doorvoeren van eventuele wijzigingen starten wij het social media marketing traject.
Evalueren en bijsturen
Bijsturen doen we door maandelijks te evalueren, terug en vooruit te kijken en waar nodig aanpassingen door te voeren. Dit alles doen we resultaatgericht en transparant, wat er voor zorgt dat jij van iedere stap op de hoogte bent. We blijven meten en zijn scherp op nieuwe kansen, om zo jouw organisatie d.m.v. social media naar een hoger online niveau te tillen!
Social media adverteren uitbesteden
Social media advertising vraagt om aandacht. En dus tijd. Neem alleen al de verschillende platformen. Ieder platform heeft zijn eigen targeting mogelijkheden en doelgroep. Weet je hier op de juiste manier op in te spelen, dan is er veel uit te halen. Naamsbekendheid, leads en uiteindelijk meer omzet. Zeker als je de juiste strategie hanteert. JVDmedia heeft die kennis in huis en is op de hoogte van de laatste trends. Aan de hand van social media advertenties weten wij hoe we jouw bedrijf zichtbaar kunnen maken voor de juiste doelgroep.
Belangrijk voor een goede social media strategie is jullie doelgroep. En uiteraard jullie doel. Wil je meer naamsbekendheid, meer websiteverkeer, meer kwalitatieve leads of gaat het je simpelweg om zo veel mogelijk omzet? Hierop baseren we ons advies voor het juiste platform. Waar LinkedIn voor de ene organisatie geschikt is, is TikTok dat weer voor de ander. Wij denken altijd met jullie mee en geven de beste adviezen.