Waarom Google Ads uitbesteden?
Waar je met zoekmachine optimalisatie (SEO) resultaten op lange termijn krijgt, daar zet je SEA in als je snel gevonden wil worden door je doelgroep. Door te adverteren aan de hand van bijvoorbeeld Google Ads ben jij zichtbaar bij de voor jou relevante zoekopdrachten. Daarmee haal je snel bezoekers en potentiële klanten naar je website.
Je bent uiteraard niet de enige organisatie die adverteert. Ook jouw concurrenten zitten niet stil en richten zich vermoedelijk op dezelfde keywords. En daarom is SEA uitbesteden een goed idee. Of het nu je doelstelling is om meer omzet of het aantal leads te verhogen, een SEA bureau zoals JVDmedia weet precies wat daarvoor nodig is. Het bespaart je tijd, maar ook kosten. Er zijn veel biedstrategieën mogelijk, maar kies je voor de verkeerde, dan kan je dagbudget al op zijn voor je bezoeker goed en wel naar jouw product of dienst op zoek is.
Een SEA bureau of zelf doen
Het is mogelijk om zelf je Google Ads te beheren. Althans, als je de kennis in huis hebt. Op het eerste oog biedt dat voordelen, want je hoeft het marketingbureau niet te betalen. Wil je alles uit SEA halen, dan is het belangrijk om er voldoende tijd en energie in te stoppen. En up-to-date te blijven van de ontwikkelingen in bijvoorbeeld Google Ads. Als je daar niet in mee gaat kan dat voor duurdere klikken en minder zichtbaarheid zorgen.
SEA zelf doen kan dus goedkoper lijken. Als je het niet op de juiste manier doet pakt het uiteindelijk duurder uit. Een SEA campagne uitbesteden aan JVDmedia is daarom efficiënter. Daarmee weet je dat je in control bent en te allen tijde aan de beste practices voldoet.
Ervaring en expertise
Google Ads uitbesteden is dus een verstandige keuze. SEA bureau JVDmedia heeft alle expertise en ervaring om jouw campagnes te laten slagen. En daarmee jouw doelen te behalen. Het bespaart je tijd en hoewel het uitbesteden van SEA een extra kostenpost kan lijken, is het op lange termijn juist kostenbesparend. Onze experts beheren jouw budget efficiënter, verminderen verspilling en de ROI van de campagnes zijn beter. Kortom, wil je snel resultaten behalen, dan is SEA uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau de beste oplossing.
Het stappenplan
Hoe ziet een SEA traject met ons eruit?
De kick-off
Je SEA-traject start met een kick-off sessie, waarin we je een reeks vragen voorleggen om een diepgaand inzicht in je bedrijf en visie te verkrijgen. Gedurende deze bijeenkomst moedigen we je aan om je concepten beknopt te verwoorden. Samen categoriseren we deze ideeën onder relevante categorieën, zoals doelstellingen, waarden en wensen.
Verdieping
Volgend op de kick-off, gaan we de verkregen gegevens verder analyseren, met de identiteit van jouw bedrijf als kern. We beginnen bij de bestaande situatie en door gericht vragen te stellen, ontrafelen we onder meer het klantprofiel, identificeren we de concurrentie, bepalen we je fundamentele waarden en formuleren we doelstellingen voor de lange termijn.
Analyse
Al deze data zetten we in voor een gedetailleerde keyword analyse. Het proces begint met een initiële meting, waarmee we de huidige positie in kaart brengen. Vervolgens identificeren we de zoekwoorden die cruciaal zijn voor jouw onderneming, onderzoeken we de zoekvolumes en voeren we een analyse uit van de concurrentie. Dit stelt ons in staat een compleet overzicht te verkrijgen en een strategie voor het SEA-traject te formuleren.
Plan van aanpak
Na het voltooien van de analyses presenteren we een gedetailleerd campagneplan gericht op het behalen van jouw doelstellingen. Na afstemming met jou en het doorvoeren van eventuele aanpassingen, zetten we de stap naar de actieve fase van het SEA-traject.
Evalueren en bijsturen
Bijsturen doen we door maandelijks te evalueren, terug en vooruit te kijken en waar nodig aanpassingen door te voeren. Onze aanpak is zowel resultaatgericht als transparant, waardoor je volledig op de hoogte blijft van elke stap. Door continu te meten en alert te zijn op nieuwe mogelijkheden, streven we ernaar jouw organisatie via Google Ads (SEA) naar een hoger online niveau te brengen!
Werkzaamheden zoekmachine adverteren
Search Engine Advertising bestaat uit veel verschillende facetten. Allereerst de zoekmachine. Waarbij de focus al snel naar Google Ads gaat, zijn er ook andere zoekmachines waarin geadverteerd kan worden. Neem bijvoorbeeld Microsoft Advertising, ook wel bekend als Bing Ads. Het volume is daar kleiner, maar de klikken vaak goedkoper. JVDmedia kijkt in de strategie verder dan alleen Google. En verder dan de advertenties zelf. Want een goede landingspagina is onderdeel van onze SEA aanpak. Daar komt onze SEO kennis goed van pas.
Qua campagnes zijn er meerdere mogelijkheden. Het bekendste zijn de tekstadvertenties (Search Ads). Daarmee kom je bovenaan in de zoekresultaten. Focus je je op zichtbaarheid en naamsbekendheid, dan kun je beeldadvertenties inzetten, ook wel Display Ads genoemd. Andere types zijn video, Shopping, Discovery, Performance Max en Smart Ads. Wat voor jouw doelen het beste werkt volgt uit onze strategische analyse.