Waarom SEO uitbesteden?
Waar je in het geval van Search Engine Advertising (SEA) de posities in de rankings deels kunt beïnvloeden door een (grote) zak met geld, daar is SEO een langdurig en zorgvuldig traject. Een traject dat om kunde en kennis vraagt. Doe je de juiste dingen, dan kun je daar lang van profiteren. Zoekmachine optimalisatie wordt door veel marketeers dan ook gezien als de fundering van de marketingstrategie. Veel bedrijven en organisaties laten daarom hun SEO uitbesteden.
Als je SEO laat uitbesteden aan de specialisten van SEO bureau JVDmedia, dan weet je zeker dat je je richt op de juiste zoekwoorden. En dat de best practices op je pagina’s worden toegepast. Je hoeft als ondernemer zelf niet aan de knoppen te draaien en kunt je volledig focussen op jouw core business: ondernemen. The best of both worlds!
SEO laten doen of zelf doen
Je kunt natuurlijk ook SEO zelf doen. Zeker als je de middelen daarvoor bezit. Op het eerste oog biedt dat voordelen, want je hebt daarmee immers de kennis in eigen huis. Belangrijk in dat geval is dat je de tijd ervoor hebt. Je dient je volledig in de materie te verdiepen, de algoritme updates van Google goed in de gaten te houden en uiteraard zelf aan de knoppen te draaien. Het ‘erbij doen’ werkt in de praktijk niet.
Door SEO uit te besteden aan een creatief marketingbureau weet je zeker dat je de controle houdt. En te allen tijde up to date blijft en in de pas loopt met de laatste ontwikkelingen. En vergeet niet, SEO laten doen houdt niet in dat jij volledig achterover kunt leunen. Samen staan we sterker. Jij weet immers als geen ander wie jouw klanten en concurrenten zijn, welke producten of diensten in de spotlights dienen te staan en wat jouw USP’s zijn.
Ervaring en expertise
JVDmedia heeft alle kennis en ervaring in huis om jouw gestelde organische doelen te behalen. Wij begrijpen de complexe algoritmen en denken op lange termijn. De samenwerking moet duurzaam zijn, maar nog belangrijker: jouw posities in Google moeten bij core updates van Google niet dalen, maar juist stijgen door de juiste SEO strategie. Onze SEO specialisten denken met je mee en vooruit, zijn een tikkeltje brutaal en erg resultaatgericht. Kortom, wacht niet langer met zoekmachine optimalisatie uitbesteden!
Het stappenplan
Hoe ziet een SEO traject met ons eruit?
De kick-off
Jouw SEO traject begint met een kick-off. Gewapend met een doos post-its en een stapel stiften komen we je heel veel vragen stellen, om zo alles te weten te komen over je bedrijf en visie. Hierdoor word je uitgedaagd om je ideeën zo kort en bondig mogelijk op te schrijven. Deze verdelen we vervolgens samen in relevante categorieën, zoals: doel, gevoel en nice to have.
Verdieping
Na de kick-off gaan we de verkregen informatie uitdiepen, met jouw bedrijfsidentiteit als focuspunt. Door de huidige situatie als startpunt te nemen en gerichte vragen te stellen, komen we er o.a. achter wat het profiel van je klant is, wie je concurrenten zijn, wat je kernwaarden zijn en stellen we lange termijn doelen.
Analyse
Al deze informatie gebruiken we voor een uitgebreid zoekwoordonderzoek. We starten met een nulmeting, om te kijken wat de huidige stand van zaken is. Daarna kijken we naar welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw bedrijf, wat de zoekvolumes zijn en doen we een concurrentie analyse. Zo krijgen we een totaalplaatje en kunnen we een plan van aanpak voor het SEO traject opstellen.
Plan van aanpak
Na de analyses komen we met een concreet plan van aanpak waarmee we jouw doelen gaan bereiken. In overleg met jou en na het doorvoeren van eventuele wijzigingen starten wij het SEO traject.
Evalueren en bijsturen
Bijsturen doen we door maandelijks te evalueren, terug en vooruit te kijken en waar nodig aanpassingen door te voeren. Dit alles doen we resultaatgericht en transparant, wat er voor zorgt dat jij van iedere stap op de hoogte bent. We blijven meten en zijn scherp op nieuwe kansen, om zo jouw organisatie d.m.v. zoekmachine optimalisatie (SEO) naar een hoger online niveau te tillen!
SEO werkzaamheden
SEO bestaat uit veel verschillende werkzaamheden. Jouw concurrentie staat niet stil, dus in het traject nemen wij dan ook alle aspecten mee. De bekende drie pijlers (techniek, content en autoriteit) staan voor ons aan de basis hiervan. We optimaliseren jouw site en pagina’s zowel on page als off page.
Als je door ons je website hebt laten maken dan ben je al verzekerd van technische optimalisaties. Is je site elders gebouwd, dan laten we je aan de hand van technische scans doorlopend weten wat er kan worden verbeterd. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het verbeteren van de laadsnelheid. Soms dien je daarvoor een aanpassing in de code te maken, maar vaak zijn dit eenvoudige ingrepen die je zelf kunt oppakken. Als je SEO laat uitbesteden heb je deze kennis ‘in huis’.
Andere SEO werkzaamheden waar je aan moet denken zijn de zoekwoordonderzoeken, concurrentie analyses en aanpassingen aan de bestaande content. Maar we geven je ook graag tips hoe je zelf een blog of landingspagina schrijft. Tot slot de zogenaamde off page optimalisatie. Beter bekend als linkbuilding. Met kwalitatieve externe verwijzingen krijgt jouw site het laatste duwtje in de rug voor hogere posities in Google!