Gratis advertentietegoed voor
non-profitorganisaties met AdWords?

11 Dec 2017

Wist je dat je als non-profitorganisatie gratis advertentietegoed kunt krijgen om te adverteren binnen Google AdWords? Ze hebben hiervoor het Google Grants programma ontwikkeld.

Ben je een non-profit organisatie, dan komt jouw organisatie ongetwijfeld in aanmerking voor het gratis maandelijkse advertentietegoed ($10.000,-) te besteden binnen Google AdWords. Een ideale kans om iedereen kennis te laten maken met jouw non-profit organisatie.

Werf meer donaties en meer vrijwilligers

De belangrijkste taken van een non-profitorganisatie zijn over het algemeen het nastreven van maatschappelijke of sociale doelen. Dit zonder winstoogmerk. Dit neemt niet weg dat ook non-profitorganisaties een geldstroom moeten hebben om de goede doelen in stand te houden. Hoe groter deze geldstroom, hoe groter de bijdrage is voor het maatschappelijk of sociaal doel.

Non-profit organisaties leven veelal van donateurs en vrijwilligers. Zonder deze mensen zouden deze organisaties niet kunnen bestaan (hulde aan de vrijwilligers). Zelf geen winstoogmerk hebben betekent actief donateurs werven en op zoek gaan naar vrijwilligers.

Het bereiken van de juiste donateurs en vrijwilligers is een tijdrovende en moeilijke opgave. Het Google Grants Programma voor non-profit organisaties maakt deze taak een stuk eenvoudiger. Middels Google Grants kun je als organisatie een groot publiek bereiken en je naamsbekendheid enorm vergroten. Gebruik Google Grants als verlengstuk om de missie van je organisatie perfect tot uiting te brengen.

Bereik je doelgroep met Google AdWords

Google Grants werkt op basis van het Google AdWords platform. Met AdWords kun je betaalde advertenties plaatsen in de zoekresultaten van Google. Door middel van het instellen van de juiste zoekwoorden ben je beter en sneller vindbaar voor je doelgroep en is het mogelijk om op korte termijn een flinke toename in het websitebezoek en het aantal conversies (donaties/aanmeldingen) te zien. Door deel te nemen aan Google Grants, kun je als non-profitorganisatie gratis binnen Google AdWords adverteren.

Wanneer kom je voor Google Grants in aanmerking?

Een belangrijke voorwaarde voor dit gratis adverteren is dat de advertentiecampagne actief wordt bijgehouden. Wordt hier niet aan voldaan, dan worden de advertenties stopgezet. Uit ervaring weten wij dat veel non-profit organisatie de tijd en kennis niet in huis hebben om dergelijke campagnes tot een succes te maken en de gratis Grants optimaal te benutten. Daarnaast zijn er een aantal KPI's die je elke maand moet behalen om deel te mogen blijven nemen aan Google Grants. Onderaan de streep wil je natuurlijk een zo groot mogelijke impact realiseren met jouw organisatie.

Meer impact? Wij helpen graag

JVDmedia is een gecertificeerd Google AdWords partner en helpt bij het aanvragen, opzetten en onderhouden van de Google Grants campagnes. Om te blijven voldoen aan de vereisten van Google Grants is het belangrijk om de campagnes te blijven onderhouden en wij kunnen dat als geen ander.

Neem nu contact op voor een kop koffie, zodat we samen kunnen kijken of jouw organisatie in aanmerking komt voor het Google Grants programma.

Daag ons uit

Wij staan voor samenwerken, korte lijntjes en een nuchtere aanpak. Samen streven naar ultiem online succes! Wil jij ook dé aanpak naar succes ervaren? Neem dan contact op en daag ons uit!

  • 23 Mar

    De beste thuiswerk tools

    Thuiswerken, voor de één het moment om vier keer zo hard te werken. Voor de ander een uitdaging om geconcentreerd te blijven werken. Wij geven jou de beste tools die jij kunt gebruiken om efficiënt...

  • 13 Mar

    De invloed van Voice Search op jouw SEO

    Voice search bestaat inmiddels al een aantal jaar, in 2013 kwam Google nog met de livegang van ‘conversational search’. Maar sinds de opkomst van Amazon Alexa, Apple HomeKit en Google Home is voice...

  • 9 Mar

    Wat is kwalitatieve linkbuilding?

    Er wordt steeds vaker geroepen dat linkbuilding niet meer werkt of dat het niet goed zou zijn voor lange termijn SEO. Niets is minder waar, zolang er maar een doordachte strategie aan ten grondslag...